Aquesta tardor hem tingut el primer temporal molt tard, però ha estat de primera divisió i persistent, amb pluges generals i molt abundants, això si en general la precipitació ben caiguda, sense causar gaires estralls a diferència de Sardenya on la depressió s'ha transformat en cicló provocant autèntics estralls...
-ANÀLISIS-
La situació venia precedida per una situació molt freda, que havia estancat força aire fred a l'interior de Catalunya, això va fer la cota de neu al inici fos molt baixa de 250-300m inicialment a l'interior, així va començar a nevar a l'interior de les comarques Tarragonines, tot i que de seguida va pujar la cota de neu fins a situar-se per sobre de 1.800 metres. 
La situació ha vingut marcada per la formació d'una DANA (depressió aïllada a nivells alts) que ha quedat estancada sobre la vertical de la península Ibèrica tal i com podem veure en la següent imatge:
font_cazatormentas.net
Aquesta situació és la ideal per fer ploure a Catalunya, amb depressions en superfície que anaven oscil·lant entre les Balears i la costa Catalana, provocant-nos vents del mediterrani carregats d'humitat. Dissabte els vents van picar de ple a Tarragona donant quantitats de fins a 200mm a la Serra de Llaveria, i inicialment en forma de neu:
 font:meteoblue.com
Font:elaboració pròpia a partir de sat24.com 
precipitacions del dia 16-11-2013 font:Aemet
Diumenge al matí hi va haver una petita pausa, però ja es podien veure els efectes de les pluges, així baixava la riera dels Guiamets a Capçanes (Priorat):
font: Eloi Codina
font: Eloi Codina
 font: Eloi codina
Embassament dels Guiamets que és va omplir de seguida amb tanta aigua caiguda: font:Eloi Codina
Novament diumenge a la Tarde es va tornar a posar a ploure fins dilluns, acumulant quantitats d'aigua molt i molt importants, vegeu l'evolució de les pluges a Catalunya durant els 3 dies i les quantitats d'aigua acumulades:
Estació 
 | 
  
Comarca 
 | 
  
Precipitació acumulada 
 | 
 
16-19 de novembre fins a les 12h
  (mm) 
 | 
 ||
Falset 
 | 
  
Priorat 
 | 
  
250,3 
 | 
 
Prades 
 | 
  
Baix Camp 
 | 
  
208,7 
 | 
 
Tivissa (XOM) 
 | 
  
Ribera d'Ebre 
 | 
  
206,4 
 | 
 
La Serra d'Almos (XOM) 
 | 
  
Ribera d'Ebre 
 | 
  
206 
 | 
 
Tarragona - Complex Educatiu 
 | 
  
Tarragonès 
 | 
  
183,1 
 | 
 
Cornudella de Montsant (XOM) 
 | 
  
Priorat 
 | 
  
182 
 | 
 
Torroja del Priorat 
 | 
  
Priorat 
 | 
  
178,4 
 | 
 
el Masroig 
 | 
  
Priorat 
 | 
  
178,1 
 | 
 
Montbrió del Camp (XOM) 
 | 
  
Baix Camp 
 | 
  
155,5 
 | 
 
Margalef 
 | 
  
Priorat 
 | 
  
154,3 
 | 
 
Reus (XOM) 
 | 
  
Baix Camp 
 | 
  
152,3 
 | 
 
Finalment, la pertorbació es va enretirar cap al mediterrani alhora que es potenciava fins al punt de convertir-se en un Cicló mediterrani, anomenat "Cleoplatra" que afectaria a Sardenya els dies posteriors, causant 16 morts i moltes destrosses:
Font:Cazatormentas.net
Cal dir que en general les pluges han estat molt benvingudes a Catalunya, ja que duiem una inèrcia de sequera important, on pràcticament no havia plogut a l'estiu ni a la Tardor, i han anat molt bé per als camps catalans, molt assedegats.














 
 




























