Després de molts dies de pluja i de temporal amb acumulacions molt importants, la mateixa pertorbació del mediterrani ens fa baixar una bossa d'aire fred de -24ºC, desde França cap al sud que ens passa just per damunt, com que aquesta situació no va tenir reflex en superfície, hem de parlar d'una petita DANA (Depressió Aïllada a Nivells Alts), però encara capaç de provocar alguna tempesta, tal com va passar:
font:@meteocod
font:@meteocod a partit de aemet.es
Tot i ser una DANA petita i passar molt ràpidament, tenia molt d'aire fred, així a 500hPa (uns 5000m. d'alçada), tenia temperatures de fins -24ºC en el seu centre:
font: weatheronline.co.uk
Aquesta és l'animació del radar (meteocat), durant la tempesta que descarregava en una part del camp de Tarragona:
Font:meteocat
Per exemple; aquesta tempesta va ser capaç de donar 26,4mm a Reus (estació de @escolaarce), acompanyats de força aparell elèctric, tal i com podem veure en el mapa de llamps detectats i en la següent fotografia:
mapa de llamps caiguts en la tempesta, que com es pot veure va ser molt local. font:meteocat
Llamp impactant al Baix camp desde el Picarany. foto:@jaumealegre
.
.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada